EMOCJE W SŁUŻBIE LEPSZEGO POROZUMIEWANIA SIĘ


Dlaczego warto wziąć udział w warsztacie o emocjach?
Podobno bez emocji i uczuć nie bylibyśmy ludźmi. Zwierzętami również nie – kto miał styczność z psem, kotem czy papugą wie, że one też czują. Choć trudno się z powyższym nie zgodzić, wielu z nas nie ma ze swoimi uczuciami takiego kontaktu, na jaki zasługują. Emocje często postrzegane są negatywnie, przez pryzmat niekontrolowanych zachowań. Tymczasem wybuchy złości i gniewu to tylko ułamek tego, co można powiedzieć o nich powiedzieć. Radość napędza do dalszego działania. Złość składnia do refleksji co nas buduje, a co rujnuje. Strach chroni przed niebezpieczeństwem.
Psychologowie wyróżniają sześć podstawowych emocji oraz dziesiątki albo setki emocji pochodnych i uczuć. Kiedy zdamy sobie sprawę, że istnieją i czemuś służą, łatwiej będzie zaakceptować mechanizmy ludzkiego działania. Jeżeli jeszcze dojdzie do tego odrobina zrozumienia i otwartości, relacje interpersonalne stają się głębsze i łagodniejsze.

Program warsztatu:
Podczas warsztatu „Emocje w służbie lepszego porozumiewania się” spróbujemy emocje i uczucia rozebrać na kawałki po to, żeby je lepiej zrozumieć, a potem poskładać w dobrze grającą całość. Uważność być może pozwoli spojrzeć na siebie i drugiego człowieka z większą empatią, komunikacja stanie się prostsza, a energia, którą niepotrzebnie tracimy, zaoszczędzona.
Głównym celem warsztatu jest pogłębienie umiejętności przyjmowania i wyrażania uczuć w relacjach interpersonalnych, a uporządkowanie wiedzy na ten temat pozwoli wyrażać się przez uczucia w sposób asertywny, nie agresywny.
Warsztat rozpoczyna się analizą: czym są emocje i uczucia, jak je odróżnić od obserwacji, czym jest proces emocjonalny i co może na niego wpłynąć. Następnie skupimy się na sposobach wyrażania własnych uczuć oraz reagowania na uczucia innych. W tej części ważne będzie ćwiczenie zamiany ocen i innych komunikatów mogących krzywdzić osoby, z którymi pozostajemy w relacji, na komunikowanie oparte na równości i wzajemnym szacunku. Zajrzymy także do potrzeb, które zaspokojone lub nie, mogą być kluczowym składnikiem pozytywnej komunikacji.
Warsztat jest prowadzony metodami aktywnymi: uczestnicy angażowani są w ćwiczenia w losowo dobranych parach i grupach, wspólnie kreują przestrzeń doświadczania i wymiany poglądów. Ćwiczeniom towarzyszą formy teoretyczne.

Dla kogo?
Warsztat przeznaczony jest dla osób dorosłych, którzy pragną głębiej poznać swoje mechanizmy działania, a dzięki temu lepiej komunikować się z otoczeniem, zarówno na gruncie prywatnym, jak i zawodowym.

Informacje praktyczne:

UDZIAŁ W WARSZTACIE JEST BEZPŁATNY.
Warunkiem udziału jest obecność przez pełne 2 dni warsztatowe.

Termin: 23-24 sierpnia 2019
Miejsce: Warszawa, Miejsca Akcji Paca, ul. Paca 40.

Czas trwania – 15 h:
Piątek 10.15 – 17.45 (z godzinną przerwą)
Sobota 10.15 – 17.45 (z godzinną przerwą)

Liczba uczestników: 8-12
Zgłoszenia pod adresem rp@rekomunikacje.pl

O trenerze
Radosław Pancewicz
Od 12 lat pracuje jako konsultant ds. komunikacji marketingowej. Doradzał jak budować wizerunek firmy, produktów oraz jak komunikować się z klientami, konsumentami i pacjentami wielu mniejszym i większym przedsiębiorstwom, tj.: Lanxess, Novartis, Pfizer, adidas, Diageo czy Panasonic. Wykorzystując zdobyte doświadczenie oraz wiedzę, tworzy autorskie scenariusze warsztatów, których celem jest nauka konstruktywnej komunikacji interpersonalnej. Obecnie w trakcie certyfikacji jako trener umiejętności psychospołecznych.