Emocje w służbie lepszego porozumiewania się

Serdecznie zapraszamy na warsztat otwarty:

EMOCJE W SŁUŻBIE LEPSZEGO POROZUMIEWANIA SIĘ

Podobno bez emocji i uczuć nie bylibyśmy ludźmi. Pewnie nie bylibyśmy też zwierzętami, bo one także czują. Choć trudno się z tym nie zgodzić, wielu z nas nie ma ze swoimi uczuciami takiego kontaktu, na jaki zasługują.
Emocje często postrzegane są negatywnie, przez pryzmat niekontrolowanych zachowań emocjonalnych. Tymczasem emocje to nie tylko wybuchy złości i gniewu, to również radość, która napędza do dalszego działania. Zresztą, złość oswojona może być dobroczynna. Mówi: „O, nie! Tak dalej być nie może!” i skłania do refleksji, co tak naprawdę jest dobre dla nas samych.
Psychologowie wyróżniają sześć podstawowych emocji oraz całą masę emocji pochodnych i uczuć. Kiedy zdajemy sobie sprawę, że istnieją, potrafimy rozpoznać je w nas samych, ale też w innych, a do tego jesteśmy świadomi skąd się biorą i czemu służą, relacje interpersonalne stają się głębsze i łagodniejsze. Bo przecież nie w tym rzecz, żeby narzucać drugiej osobie swoje uczucia lub poddawać się emocjom innych. Rzecz w tym, żeby te uczucia zaakceptować i otwarcie o nich rozmawiać.
Podczas warsztatu „Emocje w służbie lepszego porozumiewania się” spróbujemy emocje i uczucia rozebrać na kawałki po to, żeby je lepiej zrozumieć, a potem poskładać w dobrze grającą całość. Dlaczego to tak ważne? Bo dzięki uważności na emocje i uczucia jesteśmy w stanie z większą empatią spojrzeć na siebie i drugiego człowieka. Komunikacja staje się prostsza, a my oszczędzamy energię zazwyczaj traconą na kreowaniu nas samych w relacji. A jak tę energię wykorzystamy? To już zależy od potrzeb każdego z nas.

Celem warsztatu jest pogłębienie umiejętności przyjmowania i wyrażania emocji i uczuć w relacjach interpersonalnych, poprzez:
– naukę czym są i jak uruchamiają się emocje;
– uporządkowanie wiedzy na temat tego, jak wyrażać uczucia;
– ćwiczenie rozróżniania uczuć i emocji od ocen;
– naukę i ćwiczenie komunikatów typu „ja”;
– dostrzeganie powiązań między emocjami i uczuciami a potrzebami.

Warsztat jest prowadzony metodami aktywnymi. Podczas warsztatu uczestnicy są angażowani w ćwiczenia w losowo dobranych parach i grupach, mają okazję przedstawiać swoje doświadczenia i opinie oraz dyskutować o trenowanych narzędziach.

Program warsztatu:
Warsztat rozpoczyna się analizą emocji – czym są emocje i uczucia, jak je odróżnić od obserwacji, co może aktywować emocje, jak wygląda proces emocjonalny i co może na niego wpłynąć.
Następnie skupimy się na sposobach wyrażania emocji i uczuć. W tej części ważne będzie ćwiczenie zamiany ocen i innych komunikatów typu „ty”, mogących krzywdzić osoby, z którymi pozostajemy w relacji, na konstruktywne komunikaty typu „ja”, kładące akcent na obserwacje oparte na faktach oraz własne uczucia. Zajrzymy także do potrzeb, które zaspokojone lub nie, mogą być kluczowym składnikiem pozytywnej komunikacji opartej na emocjach.
Ćwiczeniom towarzyszą elementy teoretyczne w formie mini wykładów.

Warsztat przeznaczony jest dla wszystkich, którzy pragną głębiej poznać swoje mechanizmy działania, a dzięki temu lepiej komunikować się z otoczeniem, zarówno na gruncie prywatnym, jak i zawodowym.
UDZIAŁ W WARSZTACIE JEST BEZPŁATNY.
Warunkiem udziału jest obecność przez pełne 2 dni warsztatowe.

Czas trwania warsztatu: 16h (2 dni od 10.15 do 18.00 z godzinną przerwą)
Termin: 26-27 lipca 2019
Miejsce: Warszawa, Miejsca Akcji Paca, ul. Paca 40.
Prowadzący: Radosław Pancewicz

Optymalna liczba uczestników: 12
Zgłoszenia pod adresem rp@rekomunikacje.pl

O trenerze
Radosław Pancewicz
Od 12 lat pracuje jako konsultant ds. komunikacji marketingowej. Doradzał jak budować wizerunek firmy, produktów oraz jak komunikować się z klientami, konsumentami i pacjentami wielu mniejszym i większym przedsiębiorstwom, tj.: Lanxess, Novartis, Pfizer, adidas, Diageo czy Panasonic. Wykorzystując zdobyte doświadczenie oraz wiedzę, tworzy autorskie scenariusze warsztatów, których celem jest nauka konstruktywnej komunikacji interpersonalnej. Obecnie w trakcie certyfikacji jako trener umiejętności psychospołecznych.